10 kwietnia 2017

Kruche ciasteczka migdałowo-kokosowe

Kilka tygodni temu naleciało mnie na kruche ciasteczka. Zastanawiałam się czym zastąpić tradycyjne składniki aby moja wersja ciasteczek była zdrowsza. W tym celu skorzystałam z książki mojej mamy "Przepisy Kuchni Polskiej".

Składniki:
  • 100g mąki orkiszowej
  • 50g mąki z ciecierzycy
  • 2 żółtka
  • 100 g erytrytolu
  • garść płatków migdałowych
  • garść wiórków kokosowych
  • 50g oleju kokosowego
  • odrobina mleka (używamy tylko jeśli ciasto jest zbyt suche)

Wykonanie:

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni Celsjusza. Wszystkie składniki mieszamy w jednej misce. Następnie wykładamy blachę papierem do pieczenia. Za pomocą łyżki (łyżkę przed nabieraniem masy moczymy za każdym razem zimną wodą) nabieramy ciasto i wykładamy na papier. Każdą porcję ciasta lekko ugniatamy i wstawiamy do piekarnika na 20-25 minut.

Ciastka przed pieczeniem:
 Ciastka po upieczeniu:

Wartość odżywcza 1 ciastka:
Energia: 213 kcal
Białko: 5,5 g
Tłuszcz: 14,7 g
Węglowodany: 14,8 g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz